Vertrek naar Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu Vertrek naar Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Costa Rica

Door: Gré

Blijf op de hoogte en volg Adrie en Gré

12 December 2014 | Costa Rica, San José

Dag 1, 11 december 2014

Vertrek naar Costa Rica.

Drie maanden geleden zijn we gestart met de voorbereiding van onze Costa Rica trip.
Dankzij een weekje BAPO vóór de kerstvakantie, zijn we in staat om er een 24 daagse reis van te maken.
In eerste instantie hebben we gezocht voor een georganiseerde reis. Sawadee, de reisorganisatie waar we ook naar volle tevredenheid mee naar Tanzania zijn geweest, bood de meest gewenste reis aan. Die reis heb ik gebruikt om onze reis zelf te plannen. De reisroute van Sawadee werd mijn uitgangspunt.
“Kunnen we voor dezelfde prijs ook deze reis individueel met huurauto maken?”, dat was nog maar de vraag. Ondanks dat het openbaar vervoer in Costa Rica goed geregeld schijnt te zijn, willen we over een eigen auto kunnen beschikken, omdat de tijd van drie weken toch beperkt is. Na twee weken zoeken op internet leek e.e.a. haalbaar.
Allereerst de vlucht, met United Airlines via Houston naar San Jose was eigenlijk de enige optie voor ons reisschema. Nadeel wel dat er veel tijd mee gemoeid is, omdat de transfertijd in Houston aanmerkelijk is.
In september begon het zoeken naar de geschikte locaties om te overnachten. Deze ook meteen geboekt, want we reizen in het hoogseizoen. Op de laatste locaties waren zelfs moeilijk nog betaalbare overnachtingen te boeken. Het blijkt dat met de kerstdagen en oud en nieuw ook de Tico’s op vakantie gaan. Toch is het gelukt om de overnachtingen en de huurauto’s (4WD) te reserveren.
Begin oktober was de planning volledig klaar. De communicatie via internet met hotels.com en hostels.com verloopt soepel. Een aantal accommodaties reageert zelfs persoonlijk na reserveren. Ook de autoverhuur via rentalcars.com verloopt prima, zelfs als we een afleveringstijd moeten wijzigen, lijkt dat allemaal gelukt te zijn.
De laatste tijd vooral veel gelezen over de mogelijke excursies die we ter plaatse zouden kunnen maken, die boeken we wel ter plaatse.

En zo zijn we vanochtend, donderdag 11 december 2015, om kwart over 5 van huis vertrokken. Het vliegtuig zal om 10 uur vertrekken, daardoor kunnen we de eerste trein uit Apeldoorn nemen. Pascal brengt ons nog even naar de trein. Fijn als kinderen vlak bij wonen.
Met drie kwartier vertraging gaan we onderweg voor de tien uur durende vlucht naar Houston USA, waar we vanmiddag om 2 uur aankomen. Daar mogen we vier uur wachten voordat we naar Costa Rico kunnen vliegen. Als alles volgens planning verloopt arriveren we vanavond om half 10 in San José. Ons eerste hotel Holyday Inn Expres ligt vlak bij het vliegveld en heeft een transferservice, dus met een busje moeten we snel in het hotel zijn.
Natuurlijk is het op zo’n reisdag van 25 uur veel zitten en wachten, maar de vakantie is nu echt begonnen. We gaan er van genieten.

• 12 December 2014 - 13:47

Els:

Hallo Adrie en Gré,
    Heel veel plezier met jullie reis, vooral genieten en tijdens de wachttijden gewoon lekker lezen. Hartelijke groet.

• 12 December 2014 - 13:58

Henk Jacobs:

Veel plezier tijdens jullie reis. Ik ga de reisverslagen weer met belangstelling volgen.

• 12 December 2014 - 14:15

Arjan En Jackie:

Hallo Gre en Adrie, heel veel plezier tijdens jullie reis. Leuk dat jullie naar Costa Rica gaan! Wij volgen jullie met plezier.
    Gr Arjan en Jackie

• 12 December 2014 - 14:20

Bianca:

Ik wens jullie ook via deze weg veel plezier

• 12 December 2014 - 16:32

Wico En Trude:

Wij wensen jullie een heel fijne vakantie toe en we zullen jullie verslagen met veel plezier volgen.
    Groetjes uit het gure Nederland.

• 12 December 2014 - 16:42

Clarie:

geniet van jullie reis....!!!!!

• 12 December 2014 - 19:12

Pa En Ma Maat:

Een heel fijne reis toegewenst. Fijn dat we jullie zo kunnen volgen. Geniet ervan.

• 12 December 2014 - 21:12

Nienke:

Leuk om te lezen!!! Heel veel plezier!! We lezen mee ;)