1. Start van de reis - Reisverslag uit Palamós, Spanje van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu 1. Start van de reis - Reisverslag uit Palamós, Spanje van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu

1. Start van de reis

Door: Gré

Blijf op de hoogte en volg Adrie en Gré

01 Januari 2016 | Spanje, Palamós

29 december -1 januari
Tijdens de voorbereiding van deze reis de camper uitgerust met extra luchtveren en een reservewiel met ophanging onder de wagen. Verder een aantal reisboeken en kaarten aangeschaft. De laatste maand mooie foto’s van de kleinkids gemaakt, want dit zestal (Jellle 8 jr , Stijn 5 jr, Carlijn 4 jr, Benthe 2jr, Marèl 8 mnd en Timo 3mnd) gaan we de komende maanden wel erg missen.
Voor de kerstdagen hebben we beide op ons werk tijdelijk afscheid genomen. Na ons sabbatical verlof komen we daar in augustus hopelijk gezond, uitgerust en vele ervaringen rijker terug.
Na een week afscheid nemen van pa en ma, broers en zussen, kinderen en vooral de kleinkinderen zijn we dan op 30 december eindelijk op weg.
Op de laatste dag ontdekken we een lekke band bij de camper, dus nog snel twee banden vervangen. De laatste nacht geeft de koelkast nog wat problemen op 220V, maar omdat dat niet is door te meten hopen we daar maar het beste van.
We vertrekken dan vanuit Lottum, camperplaats ‘In de Verte’, waar we afscheid nemen van Wilco en Marriët.
Lekker zonnig weer, maar in de Ardennen al meer bewolking en mist.
We willen in twee dagen doorrijden naar Noord Spanje.
Overnachting in Vienne net onder Lyon, op een mix parking met een rij camperplaatsen. . Eenvoudig maar prima voor een overnachting.
De volgende morgen start met regen en onderweg blijft het bewolkt met regenbuien.
In de omgeving van Nice is het landschap echt veranderd in mediterraan, we zien de cipressen, olijven en vijgen en ons hart begint al wat harder te kloppen.
Als dan na Narbonne ook nog de zon gaat schijnen zijn we helemaal klaar voor ons avontuur.

De eerste paar dagen willen we even ‘onthaasten’ op een rustige plaats. We kiezen voor Palamòs, waar we op een terrassen terrein staan op een paar honderd meter van Fosca Playa. Vanuit de camper mooi uitzicht op omgeving en zee. Het plaatsje zelf is een toeristenoord met een paar stranden en havens, verder nauwelijks bezienswaarigheden.
Prima om even te fietsen en een restaurantje te pakken

• 01 Januari 2016 - 21:59

Nathalie:

Heerlijke start van jullie reis.
    Fijn ontspannen beginnen, doen jullie goed. X

• 02 Januari 2016 - 09:52

Clarie:

Een mooi begin van jullie reis, veel plezier.....

• 02 Januari 2016 - 11:51

Ellen Van Kampen:

Viel Spaß und alles Gute für die Reise

• 08 Januari 2016 - 22:32

Mery:

Vanuit een nat en glad Nederland wensen we jullie een mooie , interessante reis toe.

• 09 Januari 2016 - 19:04

Trudi:

Een hel mooie reis toegewenst. Genieten!

• 09 Januari 2016 - 19:04

Trudi:

Hel moet natuurlijk zijn een hele

Tags: Palamós