4. La Marina en Mar Manor - Reisverslag uit Los Alcázares, Spanje van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu 4. La Marina en Mar Manor - Reisverslag uit Los Alcázares, Spanje van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu

4. La Marina en Mar Manor

Door: Gré

Blijf op de hoogte en volg Adrie en Gré

14 Januari 2016 | Spanje, Los Alcázares

8-14 Januari

De route vandaag gaat rechtstreeks via Alcoy richting Aspe, we slaan daarmee de drukke wegen omgeving Denia, Calpe en Benidorm over. Maar onderweg worden we gebeld door monteur van ANWB, of we via La Nucia (bij Benidorm) kunnen rijden. Daar zit een goede NL talige monteur die onze problemen kan oplossen. Dat is niet erg, want dan slaan we af, en via de mooie bergwegen rijden we via Guardalest naar La Nucia. Talleres El Vvolante is snel gevonden, hij kan inderdaad een soort ‘bypass’ maken waardoor de zekering van de koelkast buiten de verdeelmodule blijft. Hopelijk is het probleem nu goed opgelost.
Het is al bijna avond, maar we besluiten nu dat maar in een keer door te rijden naar La Marina.
Daar kunnen we nog net het laatste plekje krijgen op cp Oasis, heel vreemd voor ons omdat we maar 2 km verwijderd zijn van ons eigen huis. Deze is nu verhuurd dus daar kunnen we niet terecht. Wel gaan we nog even naar onze buurtjes Maggie en Brian, daar hebben we een gezellige middag. We gaan naar de zaterdagmarkt om groente en wijn in te slaan en ook even op bezoek bij het bureau van Casa las Dunas (makelaar en verhuurder van ons huis).
Hier hoeven we niet lang te blijven, we leveren nog even een nieuw stoelkussen af bij onze woning voor we op pad gaan naar Mar Menor, de binnenzee net boven Cartagena. Daar staan onze campervrienden San en Gooff, zij hebben al een plekje voor ons besproken. Het is hier overal vrij druk op de camperplaatsen. Ook staan er vele campers op ‘vrije’ plaatsen (tot ze geruimd worden door de politie).
Onderweg bij de Carrefour nog even een Spaanse pre payed sim-kaart gehaald.
Op deze plaats blijven we een paar dagen staan. Het weer is inmiddels ook een stuk beter geworden, zonnetje schijnt en we kunnen buiten zitten.
De cp Airea Narejos staat met 90 ruime plaatsen meest helemaal vol. Als je dan ziet dat er in de nabije omgeving nog zeker net zo veel campers vrij in de wijk staan. Deze omgeving is in de winter populair is bij overwinteraars.
De meeste overwinteraars staan tussen Denia en Cartegena aan de oostelijke Middelandse Zee kust. Hier zijn de temperaturen meest aangenaam zodat je in de zon in je hemdmouwtjes kunt rondlopen.
Wij fietsen hier graag langs de zeekust van Mar Manor, ook erg aangenaam in wintertijd omdat het water ondiep is, ook daardoor minder koud. Bijna langs deze hele kustlijn is er een boulevard waar je heerlijk kunt wandelen en in deze tijd ook fietsen. Aan de Noordzijde bij de salinas van Lo Pagan, wat we wel kennen van de modderbaden in de zomertijd, fietsen we helemaal naar ‘lands end’. Daar ligt de lange strook van La Manga op zeer korte afstand, de zee komt hier door smalle zeegaten het Mar Manor binnen. Mooi om dit lanschap zo te kunnen zien. De roze flamigos fourageren hier in de salinas in grote getale, wat een prachtig gezicht en geluid.
Het achterland met een aantal golf resorts is heel agrarisch. Hier zijn de wegen allemaal recht, wel afwisselende groentes, maar ook vele plastic kassen. Juist om deze ‘hot houses’ is deze omgeving bekend. Prima voor de economie, maar minder aantrekkelijk om te fietsen.
Onze koelkast ruikt nogal naar niet goed verbrand gas. Dus kan Goof mooi aan Adrie leren hoe de schoorsteen en de brander te reinigen. Het vlammetje brand weer mooi, hopelijk is de stank nu lange tijd verdwenen.
Toch maar goed dat we een appeltaartje voor Gooff uit NL mee hadden genomen.
Op donderdag wordt het in de middag bewolkt, de verwachting is regen voor morgen. Voor ons een goede reden weer verder te gaan.

• 20 Januari 2016 - 09:51

Nathalie:

Heerlijk.
    Ik zie dat het grote ontspannen en alles loslaten nu echt is begonnen.
    Heel fijn!
    X Nathalie