27. Onderweg via Sierra Segura naar La Marina - Reisverslag uit La Marina, Spanje van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu 27. Onderweg via Sierra Segura naar La Marina - Reisverslag uit La Marina, Spanje van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu

27. Onderweg via Sierra Segura naar La Marina

Door: Gré

Blijf op de hoogte en volg Adrie en Gré

17 April 2016 | Spanje, La Marina

11 – 12 April

Via de A4 en A32 rijden we vandaag. Het is een regenachtige dag, het landschap heeft niet zo veel te bieden, daarom over de snelweg. Tot Cordóba een vlak agrarisch landschap, daarna gelijkelijk meer heuvels alle vol met olijf boomgaarden. Na bijna 200 km komen we in Ubéda, een klein ommuurd renaissance stadje op 700 m hoogte. Hier is een van de weinige camperplaatsen in de omgeving. Het plaatsje bied een goede gelegenheid nog even de benen te strekken. Een paar uur lopen door de met kinderkopjes geplaveide straatjes, vele oude gebouwen, pleintjes en enkele pottenbakkerswinkeltjes later, heeft ons vandaag weer genoeg beweging gegeven.
Nu volgt een dag waarin we een bergketen dwars gaan doorsteken. Het is de Keten waarin de Sierra Segura ligt, hier ontspringt de rivier de Segura die bij Guardamar del Segura in zee stroomt. Wij kijken vanuit ons huis in La Marina uit op deze rivierdelta.
Na een redelijk vlak begin over de A32 slaan we af over de A6301, hier begint het bergmassief. Eerst door vriendelijk gebied met veel fris voorjaarsgroen. Hoe hoger we komen hoe minder groen de bomen. Boven op de Sierra is de sneeuw nog maar pas gesmolten, het smeltwater ligt nog op de almweiden. Onderweg zien we indrukwekkende rots massieven. De weg is goed maar smal, passeren gaat net.
Toch gaat het vlot. We komen eerder in de regio Murcia dan we dachten. Na enig intensief overleg, besluiten we maar meteen door te rijden naar La Marina.
Nadat we wat noodzakelijke accessoires bij de Ikea in Murcia gehaald hebben, zijn we om 6 uur in La Marina.
Daar moeten we nog wel even manoeuvreren om de camper op de oprit te krijgen. “Eens maar niet weer “,zegt Adrie. Volgende keer parkeren we hem, na overleg met de buren, bij het zwembad.
Nu begint een langere periode dat we in ons eigen huis gaan verblijven.
De verslagen zullen de komende maand wat minder frequent zijn.

• 23 April 2016 - 19:52

Clarie:

Even bijkomen van de fantastische indrukken die jullie hebben opgedaan de afgelopen tijd.
    Mooi om dat via de verslagen en de foto's mee te beleven.
    Een fijne tijd gewenst .....
    Hartelijke groeten,
    Clarie