29. Castillia-La Mancha dl 1 - Reisverslag uit Mesones, Spanje van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu 29. Castillia-La Mancha dl 1 - Reisverslag uit Mesones, Spanje van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu

29. Castillia-La Mancha dl 1

Door: Gre

Blijf op de hoogte en volg Adrie en Gré

28 April 2016 | Spanje, Mesones

27 – 28 april
Sierra de Segura

Deze provincie ligt ten oosten van Murcia, via de A30 naar Hellín. Hier gaan we zuid west waards. We komen dan in het gebied van de middenloop van de Rio Segura (zie verslag 27). De route vandaag behoord tot de Sierra Segura (zuidelijk CM 412)
Via verschillende bergweggetjes steken we twee keer de Segura over en twee keer een grillig stuwmeer dat gevoed wordt door de Segura en de Rio Tuc. Het berggebied is fantastisch en afwisselend met voornamelijk amandel boomgaarden in de valleien en grove dennenbomen met hun fris groene voorjaarsgroen hoger op de bergen. Veel grillig gevormde rotspartijen en wegen die de berg op- en af slingeren. We doorkruizen de Sierra in een langzaam tempo, genieten van de kleine dingen als de vele bloeiende voorjaarsbloemen. Onderweg, vlak bij het mooi blauw en grillig gevormde stuwmeer, doen we het plaatsje Yeste aan. Hier een van oorsprong Moors kasteel op een bergtop midden in het dorp. Ook kunnen we een blik werpen in de binnentuin van een oud Franciscanen klooster. Vooral de afdaling vanaf Yeste naar Mesones is erg smal en tegen een vrij steile berg aangelegd, dus veel haarspeldbochten. Gelukkig is het heel rustig op de wegen, we hoeven gelukkig bijna niet uit te wijken

• 08 Mei 2016 - 21:36

Nathalie Jansen:

Zo, wat een heerlijke bruine kleur hebben jullie! Staat jullie goed.