Statistieken en slotwoord - Reisverslag uit Ugchelen, Nederland van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu Statistieken en slotwoord - Reisverslag uit Ugchelen, Nederland van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu

Statistieken en slotwoord

Treinreizen 5 x
Bootreizen 11 x
Motor 3 x

Slotwoord
We hebben een super mooie reis gemaakt. Niet alles liep zoals we het hadden gehoopt of gedacht. Zo was het weer in China zo slecht dat we naar Thailand zijn uitgeweken. In Thailand moest het de droogste periode zijn, maar dat bleek dit jaar juist een erg natte periode met overstromingen. Juist in die periode hadden we de vluchten al tevoren geboekt. Soms is dat fijn, dan weet je waar je aan toe bent, maar in dit geval was het beter geweest pas later te boeken. Ook hadden we er geen rekening mee gehouden dat het in Myanmar zó heet zou zijn dat er geen trekkings mogelijk waren en dat de rivieren te weinig water zouden bevatten. Maar.. dat is het leven, zo gaat dat met reizen.
Waar ik ook totaal geen rekening mee had gehouden was dat ik heiwee zou krijgen. Een voor mij totaal nieuwe ervaring. Alhoewel al vóór die tijd voor ons duidelijk was dat 7 maanden reizen voor ons te lang zou zijn. Beiden waren we het er al over eens dat we in juni ten tijde van de geboorte van ons 3e kleinkind thuis wilden zijn.
Fysiek is reizen best zwaar. Elke 3 á 4 dagen verkassen betekent ook dat je je elke keer moet inlezen, moet regelen en moet aanpassen. Dat kost energie. Ook het bijhouden van het dagboek voor de site kost toch dagelijks ongeveer een uur.
En dan het aanpassen aan het klimaat met al zijn eigenaardigheden. Ik reageer op bijna alle, Adrie bijna op niets. Dus heb ik een paar keer verschillende soorten uitslag gehad. De eerste keer in Cambodja erg hevig. Ik weet nu dat ik zonder histamine niet op reis moet gaan, om ontstekingen tegen te gaan. Ook mijn longen reageren sterk op de wisselende omstandigheden van vochtigheid en warmte. En zelfs na medicatie komt de hoest in zeer vochtige omstandigheden heel snel weer terug. Gelukkig zijn overal in Zuid Oost Azië genoeg apothekers, waar de medicijnen vrij te verkrijgen zijn.
In de 5 maanden die we gereisd hebben, hebben we de landen die we bezochten goed leren kennen. Doordat we overal ongeveer een maand konden blijven hebben we meer dan alleen de hoogtepunten kunnen zien. Alleen China verdient een tweede bezoek van ons. Ik heb het idee nu een goed inzicht in de cultuur en leefwijze van de mensen hier te hebben.
Wij sluiten onze Azië reis af na 5 maanden. De oorspronkelijke bedoeling was om 7 maand te reizen. Als we thuis zijn, hebben we dus nog 2 maand van onze sabbatical over. In deze tijd willen we lekker met onze eigen camper op pad gaan.
We willen graag al onze volgers via de site bedanken voor hun belangstelling. Wij keken elke keer weer uit naar de berichten die jullie achter lieten. Voor ons een grote steun. Ook de contacten die we met de familie via skype onderhielden waren voorons steeds een oppepper. Kleine Jelle en Stijn te zien waren daarvan wel de hoogtepunten. Jullie ook allemaal bedankt voor jullie interesse en steun.

• 26 Mei 2011 - 14:00

Pascal En Bonnet:

We wensen jullie alvast een hele goede terugreis!
    we zien jullie morgen weer thuis :)

groetjes van ons

• 26 Mei 2011 - 14:11

Ada:

Het was leuk om af en toe over jullie schouders mee te reizen.

Goede reis terug naar huis.

De ware reiziger weet ook wanneer de reis ten einde is...

Jan en Ada

www.adarosman.nl

• 26 Mei 2011 - 16:35

Harm En Hennie:

Net gelezen dat jullie terug gaan.
    De laatste mails moeten we nog lezen, want we waren zelf even met vakantie, de andere hebben we met veel plezier gelezen en de foto's bekeken, leuk!
    We wensen jullie een goede reis terug en nog een paar mooie maanden.
    Groeten en hopelijk zien we elkaar binnenkort?

• 26 Mei 2011 - 19:19

Gerrit En Bernadette:

lees net dat jullie teruggaan. Ja zeven maanden dat kan je volgens mij ook niet helemaal goed inschatten hoe dat zal verlopen. We hebben wel genoten van jullie mooie reisverslagen en prachtige foto's. We wensen jullie een goede terugeis, en spreken elkaar spoedig.

Gerrit en Bernadet

• 27 Mei 2011 - 06:29

Anita En Wico:

Welkom thuis, en we hopen jullie snel weer te zien.

• 27 Mei 2011 - 12:59

Jan En Betsie:

Welkom thuis.

• 28 Mei 2011 - 05:33

Mery:

Adrie en gre,
    mooi dat jullie er weer zijn. Het was een prachtig reisverslag. We konden jullie goed volgen.
    we bellen nog
    mery

• 03 Juni 2011 - 17:57

Jenny:

Inmiddels zullen jullie weer thuis zijn. welkom terug!

• 15 Juni 2011 - 21:13

Marjoendick:

We lezen.net dat jullie weer thuis zijn hebben genoten van jullie verhalen geen 7maanden volgehouden maar jullie hebben ons wel overtroffen welkom thuis wij zijn ook nog steeds aan het nagenieten van onze reis maar ondertussen volop in de eindfase van school en dat is aanpoten geniet maar lekker van de twee maanden die jullie.nog rest aan vrije tijd thuis is het ook heerlijk en niemand pakt jullie deze reis af Gr van ons

• 29 Juni 2011 - 19:57

Mery:

Adrie, Gre,
    Van harte gefeliciteerd met de grboorte van jullie kleindochter. Ik probeer jullie al te bereiken , maar dat lukte niet, daarom via deze weg
    groeten Louis en Mery