Thailand, Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu Thailand, Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu

Thailand, Krabi

Door: Gré

Blijf op de hoogte en volg Adrie en Gré

02 April 2011 | Thailand, Krabi

29/3 – 3/4 Krabi
29/3 Onderweg van Koh Lanta naar Krabi gaan de hemelsluizen wederom open. We passeren vele ondergelopen stukken land en huizen. De mensen lopen daar zeker tot hun knieën in het water. Ook de wegen zijn op sommige plaatsen geheel onder water gelopen. Onvoorstelbaar!
De weersverwachting blijft op regen staan en op het nieuws zien we dat een groot deel van Zuid Thailand is overstroomd en dat het lucht- en bootverkeer is komen stil te liggen. De noodtoestand wordt uitgeroepen.
30/3 Wij blijven veel op onze fijne hotelkamer, met uitzicht over de zee, wanneer de bewolking niet te laag hangt. De eerste twee dagen komen we niet verder dan een wandeling door Krabi Town.
31/3 Donderdag gaan we dan toch maar een kano- en olifantentrekking doen. Het weer is gelukkig iets droger. Onderweg naar de kanoplek zien we een aardverschuiving die de weg bijna afsluit. We kunnen net passeren. (Op de terugweg is de vochtige aarde al bijna van de weg gehaald)
We genieten van dit supermooie natuurgebied. We kanoën tussen de mangroves en de kastgebergtes door. Op sommige plaatsen moeten we vanwege het lage water uit de boot om he m tussen de boomwortels door te manoeuvreren. Er komen op verschillende plaatsen aapjes tussen de bomen tevoorschijn, heel schattig. Wel brutaal die rakkers, ze weten van iemand een zakje met inhoud te stelen. Onvoorstelbaar wat een mooie bergwanden met vele druipsteenformaties, grotten en aparte begroeiing. Aan de zeezijde is het super om tussen de rotsformaties door naar de open zee te varen. Het deert ons eigenlijk niet dat het onderweg zachtjes is gaan regenen, we zijn diep onder de indruk.
Na de fantastische lunch gaan we naar de olifanten. Adrie is hier geen fan van, maar ik geniet van de beweging van de grote dieren. Heel voorzichtig zetten ze hun stappen, wat nu extra moeilijk is omdat het heel modderig en glibberig is. Op sommige plaatsen zakken ze tot over hun knieën in de modder. Omdat het water uit de lucht giet, wordt de tocht verkort tot een half uur. Toch mooi dit weer eens mee te kunnen maken. De olifanten mogen nadien bedanken door ananas aan hen te voeren.
In onze hotelkamer genieten we vanavond van lekkere boterhammen met kaas, jam en pindakaas.
1/4 JARIG! Ik word vanmorgen na het ontbijt meteen verrast met een mooie verjaardagstaart met kaarsje! Meteen helemaal jarig, alleen natuurlijk wel vreemd om dat in Thailand te vieren. We eten vandaag maar puur Hollands, varkenslapje met frites en sla met een wijntje erbij. Later op de avond volgen dan wel alle gesprekken en mailtjes van thuis. Echt heerlijk toch.
Overdag huren we een motor en proberen toch in het binnenland iets te bekijken. De tijgertempel, waar de monniken nog echt in kleine huisjes leven, is een heel interessant punt. Vroeger leefden er tijgers in de vele grotten die dit gebied met zijn karstformaties rijk zijn. De paadjes door de jungle naar de grotten zijn wel erg glibberig, daarom kunnen we niet de hele route lopen, maar we krijgen wel een goed overzicht.
De waterval die we willen bezoeken blijkt in een heel erg getroffen gebied te liggen. Wat een verwoestende kracht van het water! Vele mensen zijn bezig hun huizen helemaal leeg te halen en schoon te maken. Dat gaat met de Thaise huizen redelijk gemakkelijk, omdat de vloeren bijna allemaal betegeld zijn en de voorzijde van het huis meestal open is (af te sluiten met een metalen vouwdeur). Bij één gezin word ik binnen gevraagd. Hier had het water tot het plafond gestaan. De toegangsweg naar het huis is weggeslagen. Gelukkig is iedereen van het gezin ongedeerd.
Even verderop vlak bij het Nationaal Park is een brug gedeeltelijk weggeslagen door het water, dus het bezoek aan de waterval kunnen we vergeten.
Op veel plaatsen loopt nog steeds water over de wegen. Ook staan vele plantages nog blank, maar het water zakt al rap. Al zal het nog wel een paar weken gaan duren voor de rivieren en het zeewater weer helder is.
In de middag bezoeken we een openlucht aquarium. Hier worden allerlei zeevissen gekweekt en onderzocht. Heel mooi en interessant.
Het is vandaag de hele dag droog geweest!
2/4 Dit wordt onze laatste dag hier lijkt ook een droge dag te worden. We nemen de longtailboot naar Railey. Dat is een toeristisch dorpje dat alleen per boot kan worden bereikt. Het ligt wel vast aan het land, maar tussen het land en het dorpje staan een paar grote rotsformaties. Het dorpje heeft net als PHi Phi aan twee zijden water. Aan de oostkant is een klein strand, maar hier is ook mangrove bos, dus niet zo geschikt om te zwemmen. De westkant daarentegen heeft een super mooi hoefijzervormig stand, en is omgeven door rotsformaties. Het water hier is al veel schoner dan bij Krabi. En we hebben geluk, we worden verrast met een paar uur zon!
Vanavond nog naar de nightmarket en dan morgen vliegen van Phuket naar Bangkok.
Overmorgen vliegen we al vroeg naar Yangon, de hoofdstad van Myanmar (Birma)

• 02 April 2011 - 10:37

Lydi:

Hoi Gre
    Sorry, een dag te laat.
    Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Groet Lydi

• 02 April 2011 - 12:05

Ilze:

Wat zal die kano tocht geweldig zijn geweest! Gre van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag. Hier is iedereen aan de grote schoonmaak, tuinen worden klaargemaakt voor de zomer en overal wappert de was buiten. De zomer is in aantocht.Hopelijk krijgen jullie nu ook meer zon. Veel plezier.

• 02 April 2011 - 17:42

Clarie De Boer:

Hallo Adrie en Gre,
    Het was goed om het verslag te lezen, via de krant hadden we al begrepen dat er overstromingen waren, we vroegen ons al af in hoeverre dat jullie belemmerde. Toch wel triest als je al dat water ziet en het ondergelopen huis.
    Gre, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, een aparte dag zal het geweest zijn zover vanhuis.
    We genieten van jullie verslagen en reizen zo een beetje met jullie mee.
    Een goede reis verder, hartelijke groeten Jan en Clarie

• 03 April 2011 - 08:53

Bente:

gefeliciteerd met je verjaardag nog een fijnen dag en. gaat het daar alemaal goed en met mij gaat het heel goed en ook op school gaat het heel goed Liefs Bente

• 03 April 2011 - 16:24

Hadrian:

Wat jullie beiden allemaal zo meemaken. De verjaardag gaat ook al mee op reis. Gefeliciteerd hiermee. Maar de volgende keer iets rustiger. Dit is een vacantie met een spannend avontuur.Ik kijk soms met vrees maar jullie slaan er gewoon doorheen.Een fluitje van een cent. Je moest eens weten wat er zo op T.V. komt en de krant en jullie gaan er gewoon met met een peddel bootje doorheen. Respect en de groetjes van mij.

• 03 April 2011 - 16:53

Anita En Wico:

Hallo Gre en Adrie,

Gre ik had je al gefeliciteerd via sms, maar ik ben bang dat deze niet is aangekomen. Bij deze alsnog gefeliciteerd.
    Ik hoop voor jullie dat het weer snel beter wordt, want dit is ook maar behelpen.

groetjes.

• 04 April 2011 - 08:00

Trudy:

Hoi ziet er allemaal mooi uit,hou het goed bij, mijn schoonmoeder zit ook in Thailand 15 dagen ergens bij Bangkok volgens mij treft ze het niet met het weer.
    Gefeliciteerd nog met je verjaardag hopelijk word het beter weer en een goede reis verder.

Groetjes Trudy de Haas.

• 04 April 2011 - 15:07

Ellen Van Kampen:

Hoi Gre ,
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Gisteren de verjaardag van Mery en Louis gevierd, was erg gezellig. Regelmatig de reisverslagen gelezen, erg indrukwekkend wat jullie allemaal zien en mee maken en fijn dat de reis goed verloopt.
    Van af 1 maart ben ik met pensioen en pas 2 tot 2 en halve dag op Sarah, als Jasmijn aan het werk is. Het is een lief, vrolijk en rustig kindje, drie maanden is ze nu. Ik werk nog ongeveer 8 uur per week als oproepkracht 4 uur per dagdeel, want het werk vind ik nog steeds leuk om te doen. Groetjes Ellen.
    Ook de groeten van Taco

• 05 April 2011 - 08:37

Groep 4:

Hoi juf Gre!

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Heb je een leuke dag gehad?
    Happy birthday to you!!!!!!!

We hebben al je drie kaarten ontvangen. Dankjewel, we vonden het heel erg leuk!
    We hopen dat je nog meer kaarten stuurt!.
    Het is hier ook heel leuk met juf Linda.
    Wij hebben binnenkort een paasshow!
    We hopen dat je snel weer terug komt!

Groetjes groep 4!

• 17 April 2011 - 07:24

Tessa:

hallo juf
    ik zit op de sofatrening
    vagenweek maandag was het de ister kir
    groeten van tessa