Nkoranza, Baobeng - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu Nkoranza, Baobeng - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu

Nkoranza, Baobeng

Door: Gré

Blijf op de hoogte en volg Adrie en Gré

06 Mei 2010 | Ghana, Nkoranza

Vandaag gaan we via Techiman naar Nkoranza het hand in hand project met geestelijk en soms ook lichamelijk gehandicapte kinderen. De reis gaat voorspoedig want we zijn al om half 12 op de comunity. We worden vriendelijk ontvangen en zijn meteen bij de kinderen gaan kijken die net aan het drummen waren. Wel een ervaring hoor , veel amicale kinderen die je meteen een hand geven of omhelzen. Dat is bij de één leuker als bij de ander. Bij het eten wordt erg veel geknoeid. Er zijn een aantal mensen op bezoek uit Nederland. Ook een aantal voltentiers uit NL en Eng. Twee of drie kinderen wonen samen met een ‘çare giver’ in een huis alsof ze samen een gezin vormen. Overdag is er een gezamenlijk programma.
Deze avond moeten we door een super onweersbui tijdens etenstijd onze regencapes gebruiken om droog in het ‘restaurant’ te komen. We eten samen met een Nederlands stel met dochter (Wiesje) die we ook al bij het lake hadden ontmoet.
De volgende morgen gaan we al vroeg op pad naar Baobeng Monkey Sanctuary. We doen hier een boswandeling waar we Mona Monkeys en Black and White Colobus monkeys zien.
Dan nemen we weer afscheid van de kinderen in Nkoranza. De Ghanese gastvrouw Charity, hier zegt zich Lianne te herinneren en we gaan samen op de foto.
Via Techiman op weg naar Tamale. In Techiman is er geen tro of metrobus voor handen, dus 2 ½ uur wachten. Dan zijn er veel wegwerkzaamheden, tussen Techiman en Kintampo hebben we bijna alleen over een rode zandweg gereden. We komen daardoor pas om 8 uur in Tamale aan. We zoeken hier een hotel en gaan zonder diner naar bed. Morgen willen we weer vroeg op om de bus van 6 uur naar Bolgatanga te pakken.
We zitten dan ook al om 9 uur aan de koffie in Sand Gardens hotel in Bolga.