Maleisië, Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu Maleisië, Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu

Maleisië, Kuala Lumpur

Door: Gré

Blijf op de hoogte en volg Adrie en Gré

20 April 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

19 - 21/4 Kuala Lumpur
Het is wel een rare tijd van aankomen zo rond middernacht, om 1 uur zijn we bij het hotel Swiss Inn in de wijk Chinatown. We hebben dus een korte nacht en moeten wel even wennen aan de 1 ½ uur tijdsverschil.
Het is wel even schokkend om binnen 24 uur de overgang te maken van het simpele leven in Birma, waar nog ossenwagens en horsecarts rijden, naar deze super moderne metropool met luxe auto’s/bussen en het grote aanbod in winkels en op straat.
De twee dagen in de metropool Kuala Lumpur besteden we om door middel van de ‘ KL Hop-on en Hop-off bus’ de belangrijkste punten te bezichtigen.
De eerste dag het Butterfly Park, Bird Park en de Petronas Twin Tower met KLCC-Park. De Twins is echt het hoogtepunt van de dag, ongelooflijk deze twee hoge torens, met een verbindingsbrug op de 41-ste verdieping. Je voelt je heel nietig bij dit 452 m hoge gebouw.
De tweede dag stoppen we bij Merdeka Suare om de Sultan Abdul Samad Building te bekijken. De topper is wel de Menara KL Tower (421 m). Hier kan je de hele stad rond kijken op het platform 276 m hoog. De stad is pas 150 jaar geleden ontwikkeld langs de modderige rivier (modder = lumpur). Nu is het één van de modernste steden, met heel veel hoogbouw een sky train, mono-rail en heel veel brede snelwegen die de stad doorkruisen.
Ook voor shoppen is dit de ‘place to be’. Verscheidene shopping malls (super grote overdekte gebouwen met veel winkels), zowel goedkope als hele dure. Alle bekende merkwinkels zijn hier aanwezig, met Europese prijzen. Wij winkelen een ochtend in China Town en de Centrale Mark (goedkoop en namaak), en een namiddag in Bukit Bintang met zijn grote shoppingmalls.
Morgenmiddag vliegen we naar het noordelijke eiland Langkawi.

• 20 April 2011 - 17:17

Lydi:

Hoi Gre en Adrie
    Dat is inderdaad wel een heel groot verschil.
    Blijf genieten! Wij genieten hier van prachtig lenteweer.
    Groet Lydi

• 23 April 2011 - 21:36

Hadrian 02:

Na een paar drukke opruimdagen met de hulp van Jaap m'n buurman. Ikzelf heb geen power meer.De winterbandjes op z.n plek etc. Ga ik met dit mooie zomerse weer met m'n polotje ook een paar IJselmeer dorpjes bezoeken en is een keer met een botter de plas op. Dat komt door de site waar zijn we nu. Het weer in deze April maand is geweldig. Pasen bleef ik thuis veel te druk op de wegen. Deze foto's van jullie aanimeren me hiertoe. Ze zijn geweldig. Ook het verschil van deze landen. Wat je nooit weet. komt nu duidelijker op de plaat. Met de brieven. Dit zal ik nog wel eens doornemen. Vrienden maak je overal, wat dan ook gezellig is. Ga zo door. Maar leg ook pauzes aan. Groetjes van mij, m'n gezondheid is vrij constand.