Malaisië, Perhentian Islands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu Malaisië, Perhentian Islands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Adrie en Gré Kampen - WaarBenJij.nu

Malaisië, Perhentian Islands

Door: Gré

Blijf op de hoogte en volg Adrie en Gré

13 Mei 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

10 – 13/5 Perhentian Islands, Kecil is een eiland aan de oost zijde van Maleisië. Kecil is te kleinste van de twee eilanden.
Om 10 uur zijn we al met de speedboot afgezet op het eiland. We kiezen voor Senja Bay Resort op het strand van Coral Bay. Het is wel iets duurder dan normaal (€36) maar we willen hier een goed chalet hebben. Het huisje ligt wat hoger tegen de berg op en heeft een heel mooi uitzicht over de zee. De baai biedt meteen mogelijkheid tot snorkelen. Voor echt mooi koraal en nog meer vissen moeten we een snorkeltour gaan doen.
Vandaag lekker aan het strand gelegen. Er was pas zon in de namiddag, maar de temperatuur is hier zo wie zo super. Zolang het niet regent is het hier prima.
11/5 Super mooi weer vandaag om te gaan snorkelen.
Onze gids gaat de hele dag foto’s maken, dat is echt super!
Het water is kraakhelder, zo helder hebben we het nog niet gehad deze reis. Veel verschillende vissen en op veel plaatsen is heel mooi koraal in vele kleuren.
Als we de vissen voeren, komen er heel veel om ons heen. We zien voor het eerst schildpadden (green turtle) en kunnen ze van heel dichtbij bekijken. Nog spannender zijn de haaien. De ‘blacktip shark’ is hier heel mooi te zien. Hij is niet erg gevaarlijk, we kunnen gewoon tussen de haaien zwemmen. Als je rustig in het water ligt, komen ze heel dichtbij. Een geweldige ervaring!
Ook de anemoonvisjes, clownvisjes ook bekend als Nemo (van de film Finding Nemo) zien we in grote getale tussen de anemonen zwemmen.
Gedurende dag worden er vijf verschillende spots bezocht. Aan het eind van de dag zijn we dan ook behoorlijk moe. Ik heb zelfs blaren op mijn tenen van de flippers!
12-13/5 Twee dagen lekker aan het strand liggen, boekje lezen, website bijwerken, wat zwemmen en snorkelen, zo komen we de dagen wel door.
Het is wel fantastisch dat we hier al vanaf het strand meteen kunnen gaan snorkelen en dan ook op 50m al levend koraal in verschillende soorten kunnen zien. Ook een beetje anemonen met clownvisjes is hier te zien, en natuurlijk een aantal vissoorten. Niet zoveel en zo mooi als tijdens de snorkeltoer, maar toch echt mooi.
Beide dagen vliegen dan ook om en om 4 uur moeten we al met de speedboot mee naar het vaste land. Nog één nacht in Kota Bharu en dan morgen via Kuala Lumpur naar Borneo vliegen.

• 13 Mei 2011 - 17:01

Ma:

Wat genieten jullie daar. Wat een mooie foto,s. Alleen die haaien vind ik eng, ook al zijn ze dan ongevaarlijk (?) Jullie gaan toch nog even naar Borneo? Groetjes Pa en Ma.

• 30 Mei 2011 - 19:20

Linda:

Waaaaow! Wat een geweldige mooie foto's van de schildpad en de haai!! Samen ermee op de foto, hoe krijgen jullie het voor elkaar? Supermooi! Jaloers!